Over mij

Ben ik goed in mijn werk? Ik vind het lastig om je daar antwoord op te geven. Niet omdat ik niet weet of ik goed ben, meer omdat ik gewoon wil dat je me inhuurt zodat je zelf kunt zien hoe goed ik ben. Maar goed, zo zit de wereld niet in elkaar en daarom het volgende:

Ik kan heel goed het gevoel dat in elk concept zit, vangen in de juiste toon. Vervolgens weet ik dit te vertalen naar tekst en vorm die passen bij de doelgroep, het merk én het middel. Zonder daarbij het doel of de functie uit het oog te verliezen. Hetzelfde kan ik met een merkimago, een thema, gedachtegang, gedachtegoed en zelfs met een idee.

Iets concreter: ik kan heel goed concepten, imago's, thema's en gedachtes vertalen en overbrengen in tekst en toon. Ik ben wat ze noemen een 'digital native' dus extra goed in online copy en concepten. Ik ken goed het verschil tussen online communicatie en offline middelen, ik heb veel ervaring in het maken en bedenken van contentplannen en -strategieën voor social media, doe (digital) tone of voice’s, maak advertorials, advertenties en ik schrijf het liefst innemende verhalen die mensen overtuigen.

Iets persoonlijker: ik geloof in functionele tekst met emotie. En ’s nachts droom ik over wasberen die over poëzie praten onder het genot van roze chocolademelk met slagroom.

  

Check mijn blog voor een verzameling verwonderende penstreken.

En ik schrijf ook voor PinkBullets! Bekijk alle columns van Nonvet >